Vláda ČR se dne 23. prosince 2020 usnesla na vydání krizového opatření, kterým se opět omezuje osobní přítomnost dětí, žáků a studentů ve vzdělávání.
Organizace výuky a provozu školy od 4. ledna 2021:
- Zakazuje se osobní přítomnost žáků středních škol ve škole.
- Veškerá teoretická a praktická výuka přechází znovu na distanční výuku.
- Všechny osoby pohybující se ve škole mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.
- Vstup třetích osob do prostor školy je obecně možný jen v nezbytně nutných případech.
- Jsou umožněny prezenční individuální konzultace (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník).
- Nadále platí ustanovení manuálu k výuce na dálku z 2. 10. 2020 s těmito změnami:
- Do offline výuky jsou zahnuti pouze žáci, kteří již tuto formu výuky využívali v předchozí distanční výuce. Pokud některý z těchto žáků chce nově přejít na online výuku, oznámí to neprodleně třídnímu učiteli. Žák v offline výuce je povinen si 1x týdně vyzvednout úkoly v písemné podobě u vstupu do školy a současně odevzdat úkoly z předchozího týdne. Určený den pro vyzvedávání a odevzdávání úkolů je středa 6. ledna od 9.00 do 13.00 hodin, od dalšího týdne (od 11. ledna) pak vždy pondělí od 9.00 do 13.00 hodin.
- Změny v termínech zadávání a plnění asynchronních úkolů online výuky:
- pondělí – 1. a 2. ročník všeobecné předměty, 3. a 4. ročník odborné předměty
- úterý – 3. a 4. ročník všeobecné předměty, 1. a 2. ročník odborné předměty
U tříletých oborů budou úkoly z teoretických předmětů zadávány v týdnu, v kterém má třída teoretické vyučování, úkoly z odborného výcviku v týdnu, v kterém má třída praktické vyučování.
- Nadále platí, že komunikace se žáky online bude probíhat v termínech odpovídajících umístění daného předmětu v rozvrhu hodin. Žáci musí být o plánované online hodině informováni nejpozději předcházející den a jsou povinni se jí účastnit. Délka vyučovací hodiny v online výuce se doporučuje v trvání 30 – 45 minut.
- Žáci jsou povinni udržovat své zařízení na online výuku v provozuschopném stavu (notebook, tablet, chytrý telefon, funkční mikrofon, sluchátka). Nefunkčnost zařízení je považována za nepřipravenost k výuce s důsledky podle školního řádu.
- Provoz domova mládeže:
-
- Je zakázáno poskytovat ubytování žákům, kteří mají na území ČR jiné bydliště.
- Provoz školní jídelny se řídí pravidly pro provoz stravovacích služeb, které neslouží pro veřejnost. Při provozu školního stravování je nezbytné dodržet následující:
- rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly,
- maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 4 osoby,
- ve školní jídelně nemůže být současně více osob, než je míst k sezení,
- ve školní jídelně se mohou stravovat pouze zaměstnanci školy přítomní na pracovišti,
- žáci v distanční výuce, ostatní zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou odebrat stravu pouze výdejním okénkem mimo školní jídelnu (take-away),
- žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd,
- všechny osoby mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.
- Organizace výdeje obědů:
ŠJ Bratříků: výdej take-away 11.15 – 11.30 hodin, výdej pro zaměstnance přítomné na pracovišti: 11.30 – 12.30 hodin
ŠJ Kyjovská: výdej take-away 11.30 – 11.45 hodin, zaměstnanci na pracovišti 11.45 – 12.00 hodin, ZŠ Slunečnice 12.00 – 12.30 hodin, EQ škola 12.30 – 12.45 hodin,
-
- V případě zájmu o stravování si každý musí přihlásit obědy na www.strava.cz.
Havlíčkův Brod 2020-12-29
Mgr. Jiří Forman
ředitel školy