1.1 Úvod
Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod
vydává tento ICT plán školy, který konkretizuje úkoly a hlavní směry rozvoje činnosti školy v rámci státní informační politiky ve vzdělávání. Plán školy dále stanovuje cíle a postupy k zajištění požadavků daných Standardem ICT služeb ve škole a vytváří předpoklady pro účelné a efektivní použití účelových dotací v oblasti ICT. Plán školy je zpracován pro období do konce školního roku. Poté jej škola vyhodnotí a provede jeho aktualizaci.
1.2 Stávající a cílový stav
Kritérium |
ICT standard |
Stávající stav |
Vyhovuje |
Cílový stav |
Vyhovuje |
Náklady |
Celkový počet žáků ve škole: |
– |
~500 |
– |
~500 |
– |
|
Celkový počet pedagogických pracovníků ve škole: |
– |
~64(48+9+5+2) |
– |
~64(48+9+4+2) |
– |
|
– z toho proškolených na úrovni Z |
75,00% |
64 |
ANO |
64 |
ANO |
|
– z toho proškolených na úrovni P0 |
46 |
ANO |
46 |
ANO |
||
– z toho proškolených na úrovni P+1 |
26 |
22 |
ANO |
|
||
– z toho proškolených na úrovni P+2 |
20 |
20 |
ANO |
|||
– z toho proškolených na úrovni P komplet |
25,00% |
20 |
ANO |
20 |
ANO |
|
– z toho proškolených na úrovni S |
0 |
0 |
||||
Počet počítačových učeben |
7 (5 BRA+2 KYJ) |
– |
7 (5 BRA+2 KYJ) |
– |
||
Počet odborných pracoven a běžných tříd |
54 |
– |
54 |
– |
||
PC stanice používané žáky v počítačových učebnách |
151 |
215 |
ANO |
215 |
ANO |
|
PC stanice používané učiteli |
53 |
73 |
ANO |
73 |
ANO |
|
PC stanice používané žáky v nepočítačových učebnách |
16 |
28 |
ANO |
28 |
ANO |
|
Celkový počet přípojek |
200 |
370 |
ANO |
370 |
ANO |
|
Rychlost připojení k Internetu |
768 kb/s |
1x Gb/s |
ANO |
1x Gb/s |
ANO |
|
Zajišťované serverové služby |
Datové úložiště, www, elektronická pošta, ftp,dns, dhcp, AD, aplikace |
ANO |
Datové úložiště, www, elektronická pošta, ftp,dns, dhcp, AD, aplikace |
ANO |
|
|
Výukový software |
Sada SIPVZ 200x, titulyTerasoft, |
Sada SIPVZ 200x, titulyTerasoft, |
ANO |
|
||
Standardní pracovní prostředí žáka |
MS Windows 10, MS Office >2016, OpenOffice |
ANO |
MS Windows 10, |
ANO
|
||
Standardní pracovní prostředí pedagoga |
MS Windows 10, MS Office >2016, OpenOffice |
ANO |
MS Windows 10, MS Office >2016, OpenOffice |
ANO
|
||
Prezentační technika (dataprojektory): |
9 |
38 |
ANO |
38 |
ANO |
|
Prezentační technika (interaktivní tabule): |
– |
4 |
ANO |
4 |
ANO |
|
2. Hlavní úkoly a cíle ICT ve výchově a vzdělávání na škole
V průběhu školního roku bude zajišťováno:
- pro žáky a pedagogické pracovníky
- možnost v rámci výuky a nutné přípravy na výuku používání textového editoru, grafického editoru, tabulkového kalkulátoru, webového prohlížeče, aplikace pro výuku a procvičování psaní na klávesnici všemi deseti prsty, klienta elektronické pošty a editoru webových stránek
- možnost v rámci výuky a nutné přípravy na výuku používat výukové programové vybavení ve výše uvedeném rozsahu
- možnost tisku ze všech aplikací
- možnost ukládání svých dat na přenosná média a diskový prostor na serverech v počítačové síti
- schránky elektronické pošty přístupné pomocí protokolu POP3/IMAP a prostřednictvím webového rozhraní dostupné nepřetržitě 24hodin denně
- prostor pro vystavení svých webových prezentací na serverech školy
- možnost dálkového přístupu k ICT službám poskytovaných školou
- v oblasti hardware
- dovybavování stávajících nepočítačových učeben:
- přípojkami počítačové sítě
- pracovními stanicemi PC
- datovými projektory s příslušenstvím
- pracovní stanice a servery
- vybavení učebny 31 tablety (iPad)
- trvalá a pravidelná obnova hardware
- virtualizace serverů
- postupná virtualizace desktopů
- zabezpečení a ochrana dat
- počítačová síť
- pokrytí všech prostor školy signálem WIFI
- posílení datového spoje mezi pracovišti školy Bratříků a Kyjovská
- obnova aktivních prvků počítačové sítě
- 100% přechod na technologii Gigabitového Ethernetu
- dovybavování stávajících nepočítačových učeben:
- v oblasti softvare
- zavedení výuky na tabletech (iPad)
- přednostní využívaní free software
- zvýšení podílu využívání E-learnigové výuky
- používání výkonného antivirového systému jak na úrovni souborového systému, tak na úrovni došlé a odesílané pošty
- používání výukových a testovacích programů jako je například systém „Moodle“, „iq-testy“, atd…
- používání veškerého programového vybavení v souladu s licenčními ujednáními
- vylepšení stávajícího způsobu správy a zabezpečení pracovních stanic – zálohy diskových obrazů
- naplnění ICT standardu pracovních stanic na učebnách a v kabinetech
- provozování datového skladu audiovizuálních učebních pomůcek pro jejich efektivní používání s využitím počítačové sítě
- vzdálený přístup rodičů do informačního systému „Bakaláři“ (informace o prospěchu, elektronická třídní kniha, docházka atd.)
Finanční krytí :
Vlastní zdroje, dotace zřizovatele a finanční zdroje z úspěšných projektů.